“ေအာင္ဆန္းအက္တလီစာခ်ဳပ္”
ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရႏွင့္ ဗမာနိုင္ငံဘုရင္ခံမင္းႀကီး၏ အမႈေဆာင္ေကာင္စီမွ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္တို႔ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ရာမွ ေရာက္ရွိခဲ့ေသာ အဆံုးသတ္ခ်က္မ်ား...။
ကိုယ္စားလွယ္မ်ားက အေရးဆိုေသာ ဂရိတ္ၿဗိတိန္ႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္တို႔၏ အနာဂါတ္ဆက္ဆံေရးႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ကိစၥအ၀၀တို႔ကို ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံအမွဳေဆာင္ေကာင္စီ၏ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ား ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ၿပီးလ်င္ ေကာ္ေမာ၀ဲဲလ္သ္ အတြင္းတြင္ျဖစ္ေစ အျပင္မွျဖစ္ေစ ေဆာလ်င္နိုင္သမွ် ေဆာလ်င္စြာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္သူ နိုင္ငံေတာ္သားတို႔သည္ မိမိလြတ္လပ္ေရးကို ဆြတ္ခူးနိုင္ေစမည္ျဖစ္ေသာ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္စပ္လ်င္း၍ ေအာက္ပါသေဘာတူ အဆံုးသတ္ခ်က္မ်ားကို ေရာက္ရွိၾကေလသည္။
၁။ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳ လြတ္ေတာ္...။
ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္သူ၊ နိုင္ငံေတာ္သားတို႔သည္ မိမိတို႔၏ နိုင္ငံေတာ္ အနာဂါတ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ေဆာလ်င္နိုင္သမွ် ေဆာလ်င္စြာ ဆံုးျဖတ္နိုင္စိမ္႔ေသာငွာ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ အက္ဥပေဒအရ ဥပေဒျပဳအဖြဲ႔အစား တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလြတ္ေတာ္ကို ေရြးေကာက္တင္ေျမွာက္ေစရမည္။ ဤကိစၥအတြက္ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္အက္ဥပေဒ ေရြးေကာက္နည္းစံနစ္ကို အသံုးျပဳလိမ့္မည္...။
၂။ ေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္ အစိုးရ အမ်ိဳးအစား...။
ေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္ကာလအတြင္း ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ယခုအတိုင္းကဲ့သို႔ပင္ ၁၉၃၅ အက္ဥပေဒ အပိုဒ္ ၁၃၉ အရ အပ္ႏွင္းထားေသာ အထူးအာဏာမ်ားႏွင့္ ၁၉၄၅ခုနွစ္ ယာယီ စီမံခ်က္ အက္ဥပေဒႏွင့္တကြ ယင္းဥပေဒအရ ေကာင္စီတြင္ ထုတ္ျပန္လိုက္ေသာ အမိန္႔ဟူသမွ်အတိုင္း ေဆာင္ရြက္သြားလိမ္႔မည္။ အစိုးရတစ္ဦးတစ္ဖက္၏ သေဘာတြင္ အထူးေဆာင္ရြက္ရန္လိုသည္ဟု ထင္ျမင္ေသာ ထူးျခားသည့္ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ား ေပၚေပါက္လွ်င္ ထိုအေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို လိုက္ေလ်ာရန္၊ ေျပာင္းလဲနိုင္ခ်က္ရွိလွ်င္ မည္သို ့ေသာ ေျပာင္းလဲနိုင္ခ်က္ ျပဳလုပ္နိုင္သည္ကို ဘုရင္မင္းျမတ္ အစိုးရက စဥ္းစားလိမ္႔မည္...။
၃။ ၾကားျဖတ္ဥပေဒ အဖြဲ႔...။
ၾကားျဖတ္ကာလအတြင္း ၁၉၄၅ ဥပေဒက ျပဌာန္းထားသည့္အတိုင္းျဖစ္ေသာ ဥပေဒေကာင္စီတစ္ခု ရွိလိမ့္မည္။ ခြင့္ျပဳထားေသာ ဦးေရကို ၅၀ မွ ၁၀၀ သို႔ တိုးျမွင့္ရန္ အာဏာကို ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရက ေကာင္စီတြင္ ထုတ္ျပန္ေသာအမိန္႔ျဖင့္ ေဖြရွာလိမ့္မည္။ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္အတြက္ ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္ထားျခင္းမ်ား ၿပီးဆံုးသည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ဘုရင္ခံမင္းႀကီးသည္ ဦးေရ ၁၀၀ ပါ၀င္ေသာ ဥပေဒျပဳေကာင္စီတစ္ခုကို အမည္တပ္ ခန္႔အပ္လိမ့္မည္။ ထိုေကာင္စီအဖြဲ႔တြင္ တိုင္းရင္းသားမဟုတ္ေသာ လူမ်ိဳးစုမ်ားအတြက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လူဦးေရအနည္းငယ္ကို ပါ၀င္ေစလ်က္ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္သို႔ ေရြးေကာက္ တင္ေျမွာက္လိုက္ေသာ သူမ်ားထဲမွ ေရြးခ်ယ္လိမ္႔မည္။ ဥပေဒျပဳေကာင္စီ၏ အာဏာမ်ားမွာ မၾကာေသးမွီက ဖ်က္သိမ္းလိုက္ေသာ၊ ဦးေရ ၅၀ ပါ၀င္ေသာ၊ ဥပေဒျပဳေကာင္စီက ရရွိထားေသာ အာဏာမ်ားႏွင့္ ထပ္တူထပ္မွ် ျဖစ္လိမ့္မည္...။
၄။ ၾကားျဖတ္ အစိုးရ...။
ဘုရင္ခံမင္းႀကီး၏ အမွဴေဆာင္ေကာင္စီသည္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္၏ ၾကားျဖတ္အစိုးရ ျဖစ္လိမ့္မည္။ အထက္ပါအပိုဒ္ ၂ တြင္ ေဖၚျပခဲ့ေသာ အျဖဴထည္ေဘာင္အတြင္းတြင္ ဆက္လက္တည္ရမည္ျဖစ္ေသာ အမွဴေဆာင္ ေကာင္စီ သို႔မဟုတ္ ဘုရင္ခံမင္းႀကီး၏ တရား၀င္ အာဏာမ်ားကို မေျပာင္းလဲေစရန္ မျဖစ္နိုင္ျငားေသာ္လည္း ၾကားျဖတ္အစိုးရသည္ ယခုအခါ အိႏၵိယ ၾကားျဖတ္အစိုးရ နည္းတူ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္သြားမည့္အျပင္ အထူးသျဖင့္ -
(က) အမွဴေဆာင္ေကာင္စီကို ဒိုမီနီယမ္အစိုးရမ်ားအား ရင္းႏွီးစြာ တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာ အေလးဂရုျပဳဘိသကဲ့သို႔ ျပဳမူလိမ့္မည့္အျပင္ အမွဴေဆာင္ေကာင္စီသည္ နိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေဆာင္ရြက္ၿမဲတာ၀န္မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ အႀကီးဆံုးေသာ လြတ္လပ္ခြင့္ကို ရလိမ့္မည္။ ၀န္ႀကီးအဖြဲ႔ အစည္းအေ၀းပြဲမ်ားတြင္ ဘုရင္ခံမင္းႀကီးက ဥကၠဌ အျဖစ္ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းႏွင့္ပါတ္သက္၍ ၁၉၃၅ ခုႏွစ္ အက္ဥပေဒ တည္ဆဲ အေတာအတြင္း အသံုးျပဳေသာ ဓေလ့ထံုးစံကို အမွဴေဆာင္ေကာင္စီႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာတြင္ပင္ ဆက္လက္က်င့္သံုးလိမ့္မည္။
(ခ) ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အစိုးရသည္ ကိုယ္ပိုင္ ဘ႑ာေရးအုပ္ခ်ဳပ္မွဴ (ေနာက္ဆက္တြဲ “ခ” ကို ၾကည့္ပါ) ကို ရရွိေစမည္ဟု လူအားျဖင့္ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရက သေဘာတူသည္။
(ဂ) ကာကြယ္ေရးႏွင့္ နိုင္ငံျခားေရးဆိုင္ရာကိစၥမ်ားကို အမွဴေဆာင္ေကာင္စီတြင္ တင္သြင္းလိမ့္မည္။ အမွဴေဆာင္ေကာင္စီသည္ ဤအေရးကိစၥမ်ားကို စီမံခန္႔ခြဲရာတြင္ အျပည့္အစံု တြဲဖက္ေဆာင္ရြက္လိမ့္မည္။
(ဃ) ထိုကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ၿမဲတာ၀န္ကို ဘုရင္ခံမင္းႀကီးက ကာကြယ္ေရးႏွင့္ နိုင္ငံျခားေရး တာ၀န္ခံ၀န္ႀကီးအား တာ၀န္လႊဲအပ္လိမ့္မည္။ တရား၀န္အေျခအေနတြင္ သက္ေရာက္ေသာ ကန္႔သတ္ခ်က္မ်ားမွအပ အမွဴေဆာင္ေကာင္စီအဖြဲ႔သည္ စီမံကိန္းႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မွဴနယ္ပယ္တြင္ ေပၚေပါက္ေသာ ကိစၥဟူသမွ်ကို အေရးဆိုရန္ႏွင့္ စဥ္းစားရန္၄င္း၊ ေဆြးေႏြးရန္၄င္း၊ ဆံုးျဖတ္ရန္၄င္း လံုး၀လြတ္လပ္ခြင့္ ရွိလိမ့္မည္။
၅။ နိုင္ငံျခားေရးရာ ကိစၥမ်ား...။
လန္ဒန္ၿမိဳ႕ေတာ္တြင္ နိုင္ငံျခားေရးရာကိစၥမ်ား ေဆာင္ရြက္ရန္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အတြက္ မဟာမင္းႀကီးတစ္ပါး ခန္႔ထားေစလိမ့္မည္။ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္က တိုင္းေရးျပည္မႈ ေစ့စပ္ေျပာဆိုသူ ကိုယ္စားလွယ္ျခင္းကို သေဘာတူရန္ ဘုရင္မင္းျမတ္ အစိုးရက ေတာင္းဆိုလိမ့္မည္။
၆။ ျပည္ေထာင္အခ်င္းခ်င္း အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အဖြဲ႔၀င္အျဖစ္...။
ကုလသမဂၢ အဖြဲ႔၀င္တစ္ဦး အျဖစ္ျဖင့္ ပါ၀င္ရန္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကို ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္၏ တိုင္းျပဳျပည္ျပဳေရး အေျခအေနသည္ ထုိေလွ်ာက္ထားခ်က္မ်ိဳးကို လက္ခံနိုင္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရက ေထာက္ခံခ်က္ေပးလိမ့္မည္။ ဤအေတာအတြင္း၌ ကမၻာ့ကုလသမဂၢအဖြဲ႔က ႀကီးမွဴးေသာ အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္က မည္မွ်ေလာက္ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္နုိင္သည္ကို ကမၻာ့ကုလသမဂၢ၏ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးႏွင့္ စံုစမ္းညွိနွိဳင္းလိမ့္မည္။ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္က ခ်ဥ္းကပ္ ဆက္သြယ္လ်က္ရွိေစလိုေသာ အျခားျခားေသာ ျပည္ေထာင္အခ်င္းခ်င္း အဖြဲ႔အသင္းမ်ားသို႔လည္း ထိုအဖြဲ႔မ်ား၏အလုပ္တြင္ အဖြဲ႔၀င္နိုင္ငံအျဖစ္ျဖင့္ သို႔မဟုတ္ အျခားနည္းျဖင့္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္က ပါ၀င္ေဆာင္နိုင္၊ မနိုင္ကုိ ေထာက္လွမ္းစစ္ေလွ်ာက္ေသာ သေဘာႏွင့္ ခ်ဥ္းကပ္ ဆက္သြယ္လိမ့္မည္။
၇။ ကာကြယ္ေရး...။
(က) တည္ၿမဲလ်က္ရွိေသာ လုပ္ရိုးလုပ္စဥ္အတိုင္း ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္တြင္ ခ်ထားေသာ ၿဗိတိသွ် စစ္သည္ေတာ္မ်ား အားလံုးသည္ ဘုရင္မင္းျမတ္၏ အဆံုးစြန္ေသာ အုပ္ခ်ဳပ္မႈေအာက္တြင္ ေနလိမ့္မည္။
(ခ) ျမန္မာစစ္သည္ေတာ္ အားလံုးတို႔သည္ ျမန္မာအစိုးရ၏ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ လက္ေအာက္သို႔ ခ်က္ခ်င္း ေရာက္ရွိေစလိမ့္မည္။
(ဂ) ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသည္ ေစာနိုင္သမွ် ေစာေစာ ျဖစ္နုိင္ေသာအခ်ိန္၌ ဘုရင္ခံမင္းႀကီးႏွင္႔ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အစိုးရ လက္ေအာက္ခံ ျဖစ္ေစရမည္ဆိုသည္ကို မူအားျဖင့္ ဘုရင္ခံမင္းျမတ္အစိုးရက သေဘာတူညီေၾကာင္း သို႔ရာတြင္ အခုအခိုက္အတန႔္မွာ နိုင္ငံေတာ္စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးသည္ အေရွ႕အာရွေတာင္ပိုင္း ကုန္းတပ္မ်ား၏ လက္ေအာက္ခံ ျဖစ္ေနလိမ့္မည္။ ဤကာလအတြင္း ျမန္မာနိုင္ငံအစိုးရႏွင္႔ ဆိုင္ရာအာဏာပိုင္တို႔သည္ ဓမၼတာအတိုင္း ရင္းႏွီးစြာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေနလိမ့္မည္။ ေရတပ္၊ ေလတပ္မ်ားႏွင့္ ပါတ္သက္၍လည္း အလားတူ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အစီအစဥ္မ်ားကို သတ္မွတ္ထားလိမ့္မည္။
(ဃ) ျမန္မာနိုင္ငံ ကာကြယ္ေရးတပ္မ်ား ဖြဲ႔စည္းျခင္းအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့ရန္ ျပႆနာသည္ ႏွစ္ဦးေသာ အစိုးရတို႔၏ ေဆြးေႏြးရန္ကိစၥ ျဖစ္ေစလိမ့္မည္။ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရက ဤကိစၥတြင္ ျမန္မာနိုင္ငံအစိုးရအား အစြမ္းကုန္ကူညီရန္ ဆႏၵရွိေသာ္လည္း ကမၻာေပၚရွိ အျခားရပ္ကြက္ ျပႆနာမ်ားတြင္ ယူၿပီးေသာ ႀကီးေလးသည့္ ျပႆနာမ်ားကို ဂရုထားရဦးမည္။
(င) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသစ္ ျဖစ္ထြန္းသက္ေရာက္လာသည့္ေနာက္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ရွိ ၿဗိတိသွ်တပ္မ်ားကို ဆက္လက္ထားရွိရန္ သို႔မဟုတ္ အသံုးျပဳရန္ ျပႆနာမွာ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အစိုးရတို႔ သေဘာတူရန္ကိစၥ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။
၈။ နယ္ျခားေဒသမ်ား...။
နယ္ျခားေဒသမ်ားႏွင့္ ၀န္ႀကီးမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ကို ထိုေဒသမ်ားတြင္ ေနထိုင္ေသာ၊ လြတ္လပ္ေသာ သေဘာတူခ်က္ႏွင့္ အခ်ိန္မေႏွာင္း ေပါင္းစည္းျခင္း ေအာင္ျမင္ရန္မွာ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ား ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ သေဘာတူၿပီးေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ဤအေတာအတြင္း နယ္ျခားရွိ လူမ်ားသည္ နွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ိဳးရွိေစေသာ ကိစၥမ်ားႏွင့္ ပါတ္သက္၍ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ လက္ခံနိုင္ေစေသာနည္းျဖင္႔ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အစိုးရႏွင့္ ရင္းႏွီးစြာ ေပါင္းသင္းတြဲဖက္ရာသည္။ ဤသည္တို႔ကို ေမွ်ာ္ကိုး၍ သေဘာတူၾကသည္မွာ-
(က) နယ္ျခားေဒသ လူမ်ားႏွင့္ ၀န္ႀကီးမ်ား အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ လူမ်ားသည္ အတားအဆီးမရွိ လြတ္လပ္စြာ ကူးလူးဆက္ဆံျခင္း ရွိေစရမည္။
(ခ) ၁) အျခားကိစၥမ်ားအေပၚတြင္ ဘူရင္မင္းျမတ္ကို အႀကံဥာဏ္ေပးရန္ႏွင့္ အမွူေဆာင္ေကာင္စီတြင္ ရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံရန္ နယ္ျခားေဒသ ကိုယ္စားလွယ္ေတာ္မ်ား ခန္႔ထားျခင္းျဖင့္၄င္း၊ သို႔မဟုတ္။
၂) နယ္ျခားတို႔အုပ္ခ်ဳပ္ေသာ အမွဴေဆာင္ ၀န္ႀကီးအျဖစ္ျဖင့္ နယ္ျခားေဒသ ကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး ခန္႔ထားျခင္းျဖင့္၄င္း၊ သို႔မဟုတ္။
၃) အျခားနည္းျဖင့္၄င္း။ ေခတ္ေျပာင္း ေခတ္လဲကာလ အတြင္းတြင္ လက္ခံနိုင္မည္ဟု မိမိတို႔ထင္ျမင္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အစိုးရႏွင့္ ပူးတြဲေပါင္းဖက္ပံုႏွင့္ ပါတ္သက္၍ မိမိတို႔ ထင္ျမင္ခ်က္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုနိုင္ရန္ ေနာက္လဆန္းတြင္ က်င္းပမည္ျဖစ္ေသာ ၀န္းႀကီးကြန္ဖရန္႔တြင္ ၄င္း။ နယ္ျခားေဒသလူမ်ား၏ ေခါင္းေဆာင္မ်ား၊ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားကို ေမးျမန္းရမည္။
(ဂ) ပင္လံုအစည္းအေ၀း သို႔မဟုတ္ အထူးကြန္ဖရန္႔အစည္းအေ၀း ၿပီးဆံုးသည့္အခါတြင္ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အစိုးရတို႔သည္ နယ္ျခားေဒသလူမ်ိဳးမ်ား ထုတ္ေဖာ္သေဘာတူ လိုလားခ်က္မ်ားကို ျဖည့္စြက္ရန္ အေကာင္းဆံုးေသာ နည္းစနစ္ကို သေဘာတူခ်က္ ရယူလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း။
(ဃ) ျမန္မာနိုင္ငံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဥပေဒအသစ္အတုိင္း ေဆာင္ရြက္ရာ၌ နယ္ျခားသားမ်ားေပါင္းစည္း ဆက္ဆံနိုင္ရန္ အေကာင္းဆံုးေသာ နည္းစနစ္ရွာေဖြေရးအတြက္ စံုစမ္းေရးေကာ္မတီတစ္ခုကို ခ်က္ခ်င္းတည္ေထာင္ရန္ ၀န္ႀကီးမ်ားအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ ရပ္ကြက္ေဒသမွ အမႈေဆာင္ေကာင္စီအဖြဲ႔က တင္ေျမွာက္ေသာ အဖြဲ႔၀င္မ်ားႏွင့္ နယ္ျခားေဒသ ေခါင္းေဆာင္မ်ား တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာလ်က္ တင္ေျမွာက္ေသာ အဖြဲ႔၀င္မ်ား ထိုေကာ္မတီတြင္ ဦးေရ အညီအမွ် ပါ၀င္လိမ့္မည္အျပင္ သေဘာတူေရြးခ်ယ္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ျပင္ပမွ ၾကားေနပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးဦးကို ဥကၠဌ ခန္႔ထားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဤေကာ္မတီက တိုင္းျပဳျပည္ျပဳလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း မစမွီ အစီရင္ခံစာ တင္သြင္းေတာင္းဆိုရမည္။
၉။ ဘ႑ာေရး။
ဘ႑ာေရးျပႆနာမ်ား အေတာ္အတန္ စဥ္းစားခဲ့ၿပီး၍ ဤကိစၥမ်ားကို မည္သို႔စီမံခန္႔ခြဲနိုင္ရန္ သေဘာတူညီခ်က္တစ္ခု ဆိုက္ေရာက္သြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။ သေဘာတူညီခ်က္ကို ပူးတြဲပါ ေနာက္ဆက္တြဲတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ေနာက္ဆက္တြဲ(က) ။ လာမည့္ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲဆႏၵေပး ေရြးေကာက္ျခင္းခံနိုင္ခြင့္အလို႔ငွာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္တြင္ ေမြးဖြား၍ ၁၉၄၂ ဇန္န၀ါရီလ ၁ ရက္ သို႔မဟုတ္ ၁၉၄၇ ဇန္န၀ါရီလ ၁ ရက္ေန႔မွ မေရွးမေႏွာင္းျဖစ္ေသာ ၁၀ ႏွစ္အတြင္းတြင္ စုစုေပါင္း ၈ ႏွစ္ထက္မနည္း ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ၿဗိတိသွ်လက္ေအာက္ခံ သို႔မဟုတ္ အိႏၵိယနယ္ လက္ေအာက္ခံနိုင္ငံသားကို ျမန္မာအမ်ိဳးသားဟု အဓိပၸါယ္ေဖၚျပသည္။
ေနာက္ဆက္တြဲ(ခ)။ ၁။ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္သည္ ကိုယ္ပိုင္ဘ႑ာေရး အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရွိသင့္သည္ကို ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရက သေဘာတူညီၿပီးျဖစ္သည္။
၂။ နိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း ေငြေၾကးရံပံုေငြႏွင့္ နိုင္ငံအခ်င္းခ်င္းဘဏ္တြင္ ပါ၀င္လိုက ေလွ်ာက္ထားရန္ အေျခအေနရွိသည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ ခိုင္လံုေသာ အဖြဲ႔၀င္တစ္ဦးအျဖစ္ကို ရစိမ့္ေသာငွာ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရတို႔က စြမ္းအားရွိသေလာက္ ေဆာင္ရြက္ရန္ တာ၀န္ယူၿပီးျဖစ္သည္။
၃။ ၁၉၄၅ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလမွ ၁၉၄၆ စက္တင္ဘာလအထိ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္က အတိုးလြတ္ ေရႊဒဂၤါးေပါင္း (၈ သန္း ၈၀၀၀၀၀၀) အသားတင္ ရရွိခဲ့ၿပီ။ ထို႔ျပင္ ၁၉၄၆ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလမွ စ၍ ၁၉၄၇ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ အထိ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ေနာက္ထပ္ ၇၅ သန္း (အသားတင္) ရရွိရန္ သေဘာတူၿပီး ျဖစ္သည္။ နယ္ျခားေဒသမ်ားအတြက္ ေထာက္ပံ့ေၾကးမ်ားကို ထည့္သြင္းစဥ္းစား၍ ရိုးရိုးဘတ္ဂ်က္တြင္ ယခုႏွစ္ေလ်ာ့ေသာေငြအတြက္ ထပ္မံေထာက္ပံ့မည္ဟု ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရက သေဘာတူၿပီးျဖစ္သည္။
၄။ (အစိုးရတို႔ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သက္ဆိုင္ေသာ) ပရိုဘတ္ဂ်က္ စီမံကိန္းဆိုင္ရာ ဘတ္ဂ်က္ႏွင့္စပ္လ်င္း၍ ဘုရင္မင္းျမတ္က ဘိလပ္နိုင္ငံမွ အခ်ဳပ္အခ်ယ္မရွိေသာ္လည္း အျပန္အလွန္ အျပည့္အစံု အေၾကာင္းၾကားနည္းႏွင့္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေငြေခ်ေရးကိစၥ ျပဳလုပ္နိုင္မည္၊ မလုပ္နိုင္မည္ကို ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရက စံုစမ္းစစ္ေဆးနိုင္လိမ့္မည္။
၅။ ဘ႑ာေရးအေျခအေနမ်ားကို ထပ္မံတြဲဖက္စစ္ေဆး၍ ရေသာ တြက္ကိန္းမ်ားကို သတိမူၿပီးလ်င္ အတိုးလြတ္ ေခ်းငွားထားေသာ ေငြတစိတ္တေဒသကို အၿပီးအၿငိမ္း ေထာက္ပံ့ေငြအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲနိုင္သည္ကို မူအားျဖင့္ သေဘာတူရန္ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရက အဆင္သင့္ရွိသည္။
၆။ တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦး တာ၀န္မထားဘဲ ဘ႑ာေရး အေျခအေနမွန္ကို ျမန္မာနိုင္ငံတြင္ ထပ္မံ စစ္ေဆးရန္ သေဘာတူညီေၾကာင္း အပိုဒ္ငယ္ ၃ အပိုဒ္ငယ္ ၄ တို႔တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ သေဘာတူညီခ်က္ထက္ ပိုမို၍ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရထံမွ ထပ္မံအကူအညီ အလိုရွိသျဖင့္ ထိုသို႔ေသာ အကူအညီေပးခဲ့လ်င္ သေဘာတူညီေသာ စည္းကမ္းခ်က္မ်ား အတိုင္းျဖစ္လိမ့္မည္။
အျခားကိစၥမ်ား။ ။ ျမန္မာနိုင္ငံ အဆင့္အတန္း ေျပာင္းလဲျခင္းႏွင့္ စပ္လ်င္း၍ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အစိုးရတို႔ သေဘာတူ ဆိုက္ေရာက္ရန္ အျခားေသာျပႆနာတို႔ ေပၚေပါက္လိမ့္မည္။ ဤျပႆနာမ်ားကို ေပၚေပါက္သည့္အေလ်ာက္ လက္ခံ၍ ယခုေဆြးေႏြးပြဲတြင္ ထင္ရွားခဲ့ေသာ မိတ္ေဆြရင္းခ်ာ သမ၀ါယမ ႏွလံုးထားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္လိမ့္မည္။ ဘုရင္မင္းျမတ္အစိုးရႏွင့္ ျမန္မာအမႈေဆာင္ေကာင္စီ၏ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ တိုင္ပင္ႏွီးေႏွာျခင္းႏွင့္ ကူညီရိုင္းပင္းျခင္း ယခုနည္းကို ဆက္လက္ေစေသာအားျဖင့္ ၿဗိတိသွ် ေကာ္ေမာ္၀ဲလ္သ္ အတြင္းတြင္ျဖစ္ေစ၊ အျပင္မွျဖစ္ေစ ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္အျဖစ္ကို ေရာက္ရွိေစလိုေသာ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေခ်ာေမာလ်င္ျမန္စြာ တိုးတက္ေအာင္ ျပဳလုပ္နိုင္မည္ဟု တထစ္ခ် ယံုၾကည္ၾကသည္။ သို႔အတြက္ေၾကာင့္ ျမန္မာနိုင္ငံေတာ္၏ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အသစ္မေရာက္မီ ေခတ္ေျပာင္းေခတ္လြဲ တေလွ်ာက္ ေပၚေပါက္လိမ့္မည္ျဖစ္ေသာ အနာဂါတ္ကိစၥမ်ားကို သေဘာတူဆိုက္ေရာက္ေရးတြင္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ရိုင္းပင္းကူညီၾကရန္ သေဘာတူၾကေလသည္။
(ပံု) စီ ၊ အာ ၊ အက္တလီ (ပံု) ေအာင္ဆန္း
၁၀၊ ေဒါင္းနင္းလမ္း
ဇန္န၀ါရီလ ၂၇ ရက္၊ ၁၉၄၇ ခု
1 comments:
သို႔ ၾဆေျပာင္...
ပို႔စ္ႏွင္႔ ကြန္မန္႔ မသင္႔ေတာ္လို႔ ကၽြန္မ ဖ်က္ပါတယ္။ စိတ္မရွိပါနဲ႔။ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းပို႔စ္မွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္အေၾကာင္း ကြန္မန္႔ေလးပဲ ရွိေစခ်င္လို႔ပါ။
Post a Comment