Wednesday, November 9, 2011

မေနႏိုင္လို႔ ၀င္ေျပာပါတယ္




ဒီရိုဟင္ဂ်ာ (ဘဂၤါလီ) ကိစၥကို ကၽြန္မ ေဖ႔စ္ဘြတ္ခ္မွာ ၀င္ေနျပာေနတာေတာ႔ ၾကာၿပီ။ ဘေလာ႔ဂ္မွာ တင္ဖို႔ စာတပုဒ္ေတာင္ ေရးၿပီးသြားၿပီ။ ဒါေပမယ္႔ လုပ္စရာေတြ မ်ားေနတာနဲ႔ အခ်ိန္လည္း အေတာ္ေႏွာင္းေနၿပီမလို႔ ေရးလက္စလည္း မတင္ျဖစ္ေတာ႔ပါဘူး။

သို႔ေသာ္... မေနႏိုင္လြန္းလို႔ နည္းနည္းေတာ႔ ၀င္ေျပာခ်င္ေသးတယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာ (ဘဂၤါလီ) ကိစၥဟာ ေတာ္ရံုနဲ႔ ၿပီးသြားမွာ မဟုတ္မွန္း ကၽြန္မတို႔အားလံုး သိတယ္။ ထင္သေလာက္ မရိုးရွင္းသလို၊ ေျဖရွင္းရ သိပ္ခက္လွတဲ႔ ကိစၥလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီအေရးကိစၥကို အင္တာနက္သံုးသူတိုင္း၊ ေဖ႔စ္ဘြတ္ခ္သံုးသူတိုင္း ဘာေၾကာင္႔၊ ဘယ္လိုေၾကာင္႔ဆိုတဲ႔ အေျခအေနစံုကို သိေအာင္ ေလ႔လာဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလို ေလ႔လာမွတ္သားၿပီး ေသခ်ာသိမွလည္း ၀င္ေျပာၾကရင္ ပိုေကာင္းမယ္လို႔ ထင္မိတယ္။ ခုေလာေလာဆယ္ေတာ႔ ကၽြန္မလည္း ေအာ္ရ၊ ရွင္းျပရတာမ်ားလို႔ ဒီမွာ သိပ္မေရးျပခ်င္ေတာ႔ဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ကၽြန္မ သေဘာက်တဲ႔၊ ကၽြန္မတို႔ ေျပာခ်င္တာနဲ႔ ထပ္တူညီေနတာေလးေတြ ေတြ႔မိလို႔ ကူးယူလာပါတယ္။ အဲဒါေလးေတြ ဖတ္ၿပီး မွန္၏၊ မမွန္၏၊ လက္ခံ၏၊ လက္မခံ၏ ဆိုတာ ကိုယ္႔ဖာသာကိုယ္သာ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ၾကပါ။ ဒါကိုမွ နားမလည္ေသးရင္လည္း အင္တာနက္မွာ ရွာေဖြ ဖတ္ရႈႏိုင္ပါတယ္။

````````````````````````````````````````````

ရိုဟင္ဂ်ာကိစၥဟာ immigration status တခုရဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ႔ issue မဟုတ္ဘူး။
သူတို႔ဟာ ဒုကၡသည္ေတြမလို႔ လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားတဲ႔ အေနနဲ႔ အသိအမွတ္ျပဳေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ႔ issue မဟုတ္ဘူး။
လူအခြင္႔အေရး ရွဳေထာင္႔ကေန သူတို႔ကို နိုင္ငံသားအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ႔ issue မဟုတ္ဘူး။
ဗမာ Citizen ျဖစ္ခ်င္လို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ႔ issue မဟုတ္ဘူး။
ဗမာျပည္မွာ Permanent Resident Status ရဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ႔ issue မဟုတ္ဘူး။
Islam ဘာသာကိုးကြယ္တဲ႔ သူတို႔ ကိုးကြယ္ယံုၾကည္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳေပးဖို႔ ေတာင္းဆိုေနတဲ႔ issue လည္းမဟုတ္ဘူး။
သူတို႔ ေတာင္းဆိုေနတာ ဗမာျပည္လို႔ ျဖစ္လာတဲ႔ တိုင္းျပည္ကို စုစည္းတည္ေထာင္ခဲ႔ရာမွာ ပါဝင္တဲ႔ ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ျမန္မာ၊ ရခိုင္ ရွမ္းနဲ႔ အျခားလူမ်ိဳးစုေတြနဲ႔အတူတူ တတန္းတည္းထားၿပီး ပခံုးခ်င္း ယွဥ္ခြင္႔ရွိတဲ႔ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးစု (natives) အျဖစ္ အခြင္႔အေရးရဖို႔ သမိုင္းလိမ္မ်ားနဲ႔ ေတာင္းဆိုေနတာသာ ျဖစ္တယ္။

Human Right issue မဟုတ္ဘူး။
Immigration issue မဟုတ္ဘူး။
Refugee issue မဟုတ္ဘူး။
Humanitarian issue မဟုတ္ဘူး။
Religious issue မဟုတ္ဘူး။

ကခ်င္၊ ကယား၊ ကရင္၊ ခ်င္း၊ မြန္၊ ျမန္မာ၊ ရခိုင္ ရွမ္းနဲ႔ အျခားလူမ်ိဳးစုေတြနဲ႔တန္းတူ လူမ်ိဳးစု၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင္႔၊ ကခ်င္ျပည္နယ္၊ ရွမ္းျပည္နယ္၊ မြန္ျပည္နယ္တို႔လို တခ်ိန္ ရိုဟင္ဂ်ာျပည္နယ္ ေတာင္းဆိုခြင္႔၊ တည္ေထာင္ခြင္႔ေတြအထိရွိတဲ႔ တိုင္းရင္းသား အခြင္႔အေရးေတာင္းဆိုေနတဲ႔ political issue သာလ်င္ျဖစ္တယ္။
ခြင့္ျပဳသင္႔သလား၊ လိုက္ေလ်ာသင္႔သလားဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္ၾကပါကုန္။

အမည္မသိ ကြန္မန္႔ေပးသူ

````````````````````````````

တိုင္းျပည္တျပည္အတြင္းမွာ ေနထိုင္ျခင္း နဲ. တိုင္းရင္းသားျဖစ္ျခင္း ဆိုတာ သီးျခားက႑ ေတြပါ..... ဥပမာ.. အဂၤလန္မွာ ေနတဲ့ ဗမာတေယာက္ ေနထိုင္ခြင့္ရခ်င္ရမယ္.. ဒါေပမယ့္ သူဟာ အဂၤလိပ္ပါ ၊ စေကာ့တလန္ လူမ်ိဳးပါ ၊ အိုင္ယာလန္လူမိ်ဳးပါ ၊ ေဝးလ္ လူမ်ိဳးပါလို. ေျပာလို.မရဘူး.. ဘယ္သူ.မွလဲ လက္ခံမွာ မဟုတ္ဘူး.. ဗမာ ဟာ ဗမာပါပဲ.... အဂၤလန္က ေနထိုင္ခြင့္ရထားတဲ့ လူေတြကို သိရင္ လွမ္းေမးလိုက္ပါ... သူတို. စာအုပ္ထဲမွာ အဂၤလိပ္လူမိ်ဳးအျဖစ္ ေရးေပးလားလို...

simple views

````````````````

လူ႕အခြင့္အေရးသမားေတြ ဖတ္ဖို႕. . . .

လူကိုလူလို႕ တန္းတူျမင္ဖို႕၊ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့သူေတြကို လူသားခ်င္းစာနာေထာက္ထားဖို႕၊ အသားအေရာင္၊ အမ်ိဳးဘာသာမခြဲျခားဖို႕ ဘာမဆိုသေဘာတူေထာက္ခံပါတယ္။
တသက္လံုးလည္း ဒါပဲ ေရး လာတာပါ။

ဒီ့အတြက္ပဲ လမ္းေပၚမွာ အလံုးအရင္းနဲ႕ ဒုကၡေရာက္ေနပါတယ္ ဆိုတဲ့ လူေတြကို ကိုယ့္အိမ္ေပၚဆြဲတင္၊ ကို္ယ့္အိမ္မွာေနလာတာၾကာေတာ့ အေမြခြဲဖို႕ႀကိဳးစားတာကို ကာကြယ္ဖို႕ လုိမလို ပဲ စဥ္းစားၾကရေအာင္။

က်ဳပ္တို႕လည္း အေမြရသင့္ပါတယ္၊ ေဟာဒီအိမ္ႀကီး႐ွင္ရဲ႕ ကိတၱိမေမြးစားသားေတြပါ လို႕ စာခ်ဳပ္စာတမ္းအတုအေယာင္ေတြကို ဖန္တီး ေရးသားလုပ္ႀကံတာကို အဲဒီစာခ်ဳပ္ေတြက အတုေတြပါလို႕ေတာင္

ခင္ဗ်ားတို႕ရဲ႕ လူ႕အခြင့္အေရး ဆိုတာႀကီးက ေျပာခြင့္မ႐ွိေတာ့ဘူးလား ဟ႐ုိ႕ . . ။ ။

ခ်ိဳတူးေဇာ္

````````````````````````````

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေနထိုင္ေနၾကတဲ႔ မြတ္စလင္ဘာသာ၀င္ အိႏၵိယ၊ အာရပ္အႏြယ္၀င္ေတြကို ထိခိုက္ေျပာဆိုလိုျခင္းမဟုတ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာ ရွိၾကတဲ႔ အိႏၵိယ၊ တရုတ္ လူမ်ိဳးေတြ လူမ်ိဳးျခား လူနည္းစု အေနနဲ႔ ဧည့္ႏိုင္ငံသား၊ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ ေနထိုင္ေနၾကတာ ျမန္မာတိုင္း အသိပါ။ နယ္ေျမခ်င္းထိစပ္ေနလို႔ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးမ်ား ရခိုင္နယ္စပ္မွာ ၀င္ေရာက္ေနထိုင္ေနၾကတာကို ဘာမွ မေျပာလိုေပမယ္႔ သူတို႔ကို လူမ်ိဳးတမ်ိဳးအျဖစ္ သတ္မွတ္ဖို႔၊ တိုင္းရင္းသား အခြင္႔အလမ္းေတြ ေပးဖို႔၊ ရခိုင္ျပည္ဟာ သူတို႔နယ္ေျမပံုစံ ေျပာဆိုလာတာမ်ိဳးေတြေၾကာင္႔ ဒီရိုဟင္ဂ်ာအေရးကို ကန္႔ကြက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီပို႔စ္ကို တင္ရတဲ႔အေၾကာင္းရင္းကလည္း ဒီ သမိုင္းေၾကာင္းေတြ ေလွ်ာက္လိမ္၊ ႏိုင္ငံတကာကို ေလွ်ာက္လိမ္ၿပီး သူတို႔ဟာ ရခိုင္ျပည္နယ္က လူမ်ိဳးတမ်ိဳးပံုစံ၊ ရခိုင္နန္းတြင္းမွာေတာင္ အေရးပါတဲ႔လူမ်ိဳးေတြ ပံုစံမ်ိဳး ေျပာဆို လိမ္လည္လာၾကတာကို လက္မခံႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာခ်င္ရံုပါပဲ။ ဒီလို လက္မွတ္ထိုး ကိုယ္႔ဆႏၵကို ေဖာ္ထုတ္ျပသမႈဟာ ဘယ္လိုအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြရွိတယ္ဆိုတာလည္း ကၽြန္မ မသိပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ဒီရိုဟင္ဂ်ာေတြဟာ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ရခိုင္လူမ်ိဳးမ်ားနဲ႔ ဘာမွ ဆက္ႏြယ္ပတ္သက္မႈ မရွိေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္းမွာ ေနထိုင္လာတာ ၾကာေကာင္းၾကာၿပီျဖစ္ႏိုင္ေပမယ္႔ သူတို႔ဟာ ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးက ဘဂၤါလီလူမ်ိဳးပဲ ဆိုတာကို အမွန္အတိုင္း တရားမွ်တစြာ ေျပာခ်င္ရံုသပ္သပ္ပါ။

ဒီရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူေတြကို ကၽြန္မလိုပဲ ျမန္မာအမ်ားစုက သိဖို႔ေနေနသာသာ ၾကားေတာင္ ၾကားဖူးၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း ျပည္ပမီဒီယာတိုင္းမွာ သူတို႔ရဲ့သတင္းေတြကို အသားေပးေဖာ္ျပလာလို႔ သတိထားမိလာတာပါ။ အစက ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတာကို ဘာကို ေျပာမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး။ ေနာက္မွ ဘဂၤလားေဒ႔ရွ္က ဘဂၤါလီကုလားေတြျဖစ္မွန္း သိရတာ။ ဒီျပည္ပသတင္းဌာနေတြက သတင္းဟာ သတင္းပဲ ဆိုၿပီး ရိုဟင္ဂ်ာသတင္းေတြကို အားရပါးရ အၿပိဳင္အဆိုင္ ေၾကျငာ ေရးသားၾက၊ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုသူေတြနဲ႔ အင္တာဗ်ဴးေတြ လုပ္ၾက၊ ဒီရိုဟင္ဂ်ာေတြကို သဲသဲလႈပ္အေရးတယူ ရွိသေလာက္၊ အခု ဒီရိုဟင္ဂ်ာေတြဟာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မဟုတ္ပါဘူး၊ တိုင္းရင္းသားအျဖစ္လည္း အသိအမွတ္မျပဳႏိုင္ပါဘူးလို႔ ကၽြန္မတို႔ အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ေနၾကတာကိုေတာ႔ သတင္းအျဖစ္ မတင္ႏိုင္ၾကတာကို အ့ံဩေလာက္ေအာင္ ေတြ႔ျမင္လိုက္ရတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔လည္း ဒီအေရးကိစၥဟာ သာမန္ လ်စ္လ်ဳရႈ သင္႔တဲ႔၊ မသိလိုက္ မသိဖာသာ ေနသင္႔တဲ႔ ကိစၥ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ျမစ္ဆံုအေရးလိုပဲ အေရးႀကီးလွတဲ႔ အမ်ိဳးသားေရးသာျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာတိုင္းကို သိေစခ်င္ပါတယ္။ ျမစ္ဆံုဆည္ကိစၥတုန္းက လူမ်ိဳးေရး၊ လူ႔အခြင္႔အေရးဆိုတာေတြ ဘာသံမွ မထြက္လာဘဲ တရုတ္ေတြကို ေျပာၾကဆိုၾက၊ ကန္႔ကြက္ၾကနဲ႔ အားရစရာေကာင္းသေလာက္ ဒီရိုဟင္ဂ်ာအေရးမွာေတာ႔ လူမ်ိဳးေရးဆိုတာေတြ၊ လူ႔အခြင္႔အေရးဆိုတဲ႔ အသံေတြနဲ႔အတူ တုပ္တုပ္မွ် မလႈပ္ၾကတာကို နားမလည္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္မိတယ္။


FaceBook သံုးေနသူအမ်ားစုကေတာ႔ ရိုဟင္ဂ်ာအေရး ဘယ္က စ တယ္ဆိုတာ သိၾကမယ္ထင္ပါတယ္။ ဘီဘီစီရဲ့ ေဆာင္းပါးတခုမွာ ေဖာ္ျပထားေသာ ျမန္မာျပည္ေျမပံုနဲ႔ ပတ္သက္ေနပါတယ္။ အဲဒီဓာတ္ပံုထဲမွာ ဒီရိုဟင္ဂ်ာေတြကို ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ျမန္မာလူမ်ိဳးစုထဲ ထည့္ထားခ်င္တယ္ မေျပာတတ္ဘူး။ အထင္ကရ လူမ်ိဳးႀကီးျဖစ္တဲ႔ ရခိုင္လူမ်ိဳးကို ထည့္ဖို႔ ေမ႔ခဲ႔တဲ႔အထိ၊ ၿပီးေတာ႔ တရုတ္အႏြယ္ျဖစ္တဲ႔ ၀ လူမ်ိဳးဆိုတာကိုလည္း ထည့္ထားလိုက္ေသး။ ကၽြန္မတို႔ ႏိုင္ငံႀကီးေတာ႔ အထက္ပိုင္းက တရုတ္၊ ေအာက္ပိုင္းက ဘဂၤါလီကုလားေတြနဲ႔ အရမ္းကို ပဏာရေနမွာ ျမင္ေယာင္မိတယ္။

ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ားဟာ အာဏာပါ၀ါကို လက္ကိုင္ထားၿပီး ေငြမ်က္ႏွာ တခုတည္းၾကည့္ကာ ႏိုင္ငံကို လက္ညႈိးထိုးေရာင္းစားသူမ်ားနဲ႔ ဘာမွ သိပ္မကြာတဲ႔ အာဏာမရွိေသာ္လည္း ကိုယ္႔အခြင္႔အေရးနဲ႔ ပိုက္ဆံရဖို႔အတြက္ ေမ်ာက္ျပ ဆန္ေတာင္းေနၾကသူမ်ား အလယ္က ေျမစာပင္ေတြဆိုတာကို ကၽြန္မ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္သြားခဲ႔ၿပီ။

s0wha1
3 Nov 2011

`````````````````````````

ဟုတ္ကဲ႔။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ေတာ႔ လူမ်ိဳးေရး၊ ဘာသာေရး၊ လူ႔အခြင္႔အေရး။ လူသားခ်င္းစာနာေရးေတြနဲ႔ ေရာေထြး ေ၀၀ါးေနသူမ်ား နားလည္ႏိုင္လိမ္႔မယ္လို႔ ထင္မိတယ္။

s0wha1

Print this post

2 comments:

Anonymous said...

that right.khwe is fool.

sawjimi said...

1 Corinthians 13

1 If I speak in the tongues[a] of men or of angels, but do not have love, I am only a resounding gong or a clanging cymbal. 2 If I have the gift of prophecy and can fathom all mysteries and all knowledge, and if I have a faith that can move mountains, but do not have love, I am nothing. 3 If I give all I possess to the poor and give over my body to hardship that I may boast,[b] but do not have love, I gain nothing.

4 Love is patient, love is kind. It does not envy, it does not boast, it is not proud. 5 It does not dishonor others, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs. 6 Love does not delight in evil but rejoices with the truth. 7 It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres.

8 Love never fails. But where there are prophecies, they will cease; where there are tongues, they will be stilled; where there is knowledge, it will pass away. 9 For we know in part and we prophesy in part, 10 but when completeness comes, what is in part disappears. 11 When I was a child, I talked like a child, I thought like a child, I reasoned like a child. When I became a man, I put the ways of childhood behind me. 12 For now we see only a reflection as in a mirror; then we shall see face to face. Now I know in part; then I shall know fully, even as I am fully known.

13 And now these three remain: faith, hope and love. But the greatest of these is love.

ကာရန္မဲ႔ အေတြးစမ်ား © 2008 Por *Templates para Você*