တကယ္ေတာ႔ ကိုယ္ျပဳတဲ႔ကံက လွည္းဘီးပမာ တေကာက္ေကာက္ လိုက္တယ္ဆိုတာ အဲဒီကံေတြက လိုက္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ရွိၿပီး ပ်က္၊ ျဖစ္ၿပီး ပ်က္တတ္တဲ႔ သေဘာအရ ပ်က္သြားတာပါပဲ။ ဒါေပမယ္႔ သူ႔ရဲ့ ဂုဏ္သတၱိေတာ႔ က်န္ခဲ႔တယ္။ ဒီဂုဏ္သတၱိေတြက စိတ္ဆႏၵျပင္းျပမႈေပၚ မူတည္ၿပီး သက္ေရာက္လာပါတယ္။ ဒီလိုကေန မေကာင္းတာ လုပ္ရင္ မေကာင္းတဲ႔ကံ၊ ေကာင္းတာ လုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ႔ကံဆိုၿပီး ျဖစ္လာတာ။
ကိုယ္လုပ္သမွ်ကံတိုင္း အက်ိဳးေပးတတ္တယ္ဆိုေပမယ္႔ အေဟာသိကံျဖစ္ၿပီး ပ်က္သြားတဲ႔ ကံေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီဂုဏ္သတၱိေတြ အက်ိဳးေပးဖို႔ ဘယ္အရာကမွ ဖန္တီးထားတာ မဟုတ္သလို၊ ဘယ္ဖို႔စ္ကမွ ျဖစ္ရမယ္လို႔ ျဖစ္ခိုင္းထားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သဘာ၀အတိုင္း ျဖစ္ေပၚေနတဲ႔ အမွန္တရား တခုပါပဲ။ ကံေတြက တန္းစီၿပီး အစဥ္လိုက္အတိုင္း အက်ိဳးေပးတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒီကံေတြ အက်ိဳးေပးဖို႔ကေတာ႔ ကိုယ္႔စိတ္ဆႏၵျပင္းထန္မႈ၊ ေဇာထက္သန္မႈပၚမွာပဲ မူတည္ေနပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ လက္ရွိ ကိုယ္ျပဳမူေနတဲ႔ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈေပၚ မူတည္ပါတယ္။ ၀ဋ္ေၾကြးလည္း ဒီအတိုင္းပါပဲ။ ကိုယ္က မေကာင္းမႈတခုကို စိတ္ေဇာသန္သန္နဲ႔ ျပဳမိတယ္ဆိုရင္ ေနာင္ဘ၀ထိ မေစာင္႔ဘဲ ၇ လ၊ ၇ ႏွစ္အတြင္း ၀ဋ္ျပန္လည္တတ္တယ္၊ အဲဒီကံရဲ့ ဂုဏ္သတၱိက ျပန္အက်ိဳးေပးတတ္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ လုပ္လုပ္ မရပါဘူး။
ဒါေပမယ္႔ မေကာင္းမႈ တခုကို မသိလို႔ ျဖစ္ေစ၊ မလုပ္ခ်င္ဘဲ လုပ္လိုက္ရတာျဖစ္ေစ၊ စိတ္ဆႏၵနည္းပါးစြာနဲ႔ ျပဳမိရင္ေတာ႔ အဲဒီ မကာင္းမႈကံက ခ်က္ခ်င္း အက်ိဳးေပးတာ နည္းပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ တခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ( ေနာက္ ၂ ဘ၀၊ ၃ ဘ၀ေရာက္မွ ျဖစ္ေစ) ျပန္အက်ိဳးေပးမွာေတာ႔ အမွန္ပါပဲ... ဒါကေတာ႔ ကၽြန္မ နားလည္သေလာက္ ကံနဲ႔ ကံရဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပါ။ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ေတာ႔ ကံ၊ ကံရဲ့အက်ိဳးဟာ သိပၸံသေဘာအရ action and reaction ပါပဲ။ ကိုယ္ျပဳလိုက္တဲ႔ ကံ (အလုပ္) အတိုင္း ကိုယ္႔ဆီ ျပန္သက္ေရာက္လာတာပါ။
_______________________
ကံ၊ ကံရဲ့ အက်ိဳးကို ေနာက္တမ်ိဳး ရွင္းျပရရင္ ေခြးကို ပိတ္ကန္လို႔ ေခြးက ျပန္ကိုက္တဲ႔ ဥပမာကို ေပးရမွာပဲ။ ေခြးကို ကိုယ္က နာေစခ်င္တဲ႔ဆႏၵနဲ႔ ပိတ္ကန္လိုက္တဲ႔အတြက္ ေခြးကလည္း ကိုယ္႔ကို ျပန္ကိုက္တယ္။ အဲဒီအတြက္ ေခြးနာသလို၊ ကိုယ္လည္း ျပန္နာရတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္သူကမွ ဒီလိုလုပ္လုိ႔၊ ဒီလိုျပန္ျဖစ္ရမယ္လို႔ ဖန္တီးထားတာ မဟုတ္။ ခိုင္းေစထားတာလည္း မဟုတ္။ ဘာ force မွလည္း မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ရွင္းပါတယ္။
အဲဒါနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေခြးကို ကိုယ္က ၾကင္ၾကင္နာနာနဲ႔ ဆက္ဆံတယ္။ အစာေရေတြ တိုက္ေကၽြးမယ္ ဆိုရင္... အဲဒီေခြးကလည္း ကိုယ္႔ကို ပါးလ်က္ နားလ်က္နဲ႔ ခ်စ္ခင္စြာရွိၿပီး အေရးအေၾကာင္းရွိရင္ ကိုယ္႔အႏၱရာယ္ကို သူ႔အသက္နဲ႔ လဲၿပီးေတာင္ ကာကြယ္ေပးတတ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာတရားအတိုင္း ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းတဲ႔အက်ိဳး သက္ေရာက္မယ္၊ မေကာင္းတာလုပ္ရင္ မေကာင္းတဲ႔အက်ိဳး ျပန္ရမယ္... ဒါပါပဲ။
အခ်ဳပ္ဆိုရရင္ ဒါဟာ သဘာ၀အတိုင္း ရွိေနတဲ႔ action and reaction ပါပဲဆိုတာ...
_______________________
ဒီကံ၊ ကံရဲ့အက်ိဳး action and reaction ဟာ ဘာသာတရားနဲ႔ မဆိုင္၊ လူမ်ိဳးနဲ႔ မဆိုင္ သူ႔အလိုလို ရွိေနတဲ႔ သဘာ၀တရားႀကီးတခုသာ ျဖစ္တယ္။ ဒီဘာသာကိုးကြယ္သူေတြမွာ မျဖစ္ဘူး၊ ဟိုဘာသာကိုးကြယ္တဲ႔သူေတြမွာ မရွိဘူးဆိုတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သတၱ၀ါတိုင္း ကိုယ္ျပဳတဲ႔ action အတိုင္း ကိုယ္ တန္ျပန္ခံရမယ္႔ reaction ကို လက္ခံရရွိၾကမွာ ျဖစ္တယ္။ ဒီသေဘာတရားကို ျမတ္စြာဘုရားက လူေတြ အမွန္အတိုင္း သိျမင္နားလည္ႏိုင္ေအာင္ ျပန္ေဟာၾကားေတာ္မူလို႔သာ ဗုဒရဲ့ တရားေတာ္ ျဖစ္လာရတာ... တကယ္ေတာ႔ ဒါႀကီးက ျမတ္စြာဘုရား မေဟာၾကားလည္း ရွိေနၿပီးသား သဘာ၀တရားႀကီးပါ။ ေကာင္းမႈလုပ္တဲ႔အတြက္ ကုသိုလ္ကံ၊ မေကာင္းမႈ လုပ္တဲ႔အတြက္ အကုသိုလ္ကံဆိုတဲ႔ မတူညီတဲ႔ အေခၚအေ၀ၚပဲ ကြာျခားပါတယ္။။
ဒါဟာ ကၽြန္မ နားလည္ထားတဲ႔ ကံ၊ ကံနဲ႔ အက်ိဳးပါ။
s0wha1
0 comments:
Post a Comment